AVEREA NEJUSTIFICATA SE CONFISCA, NU SE IMPOZITEAZA!

Share this
Marti, 13/03/2012

Inca din august 2010, am declarat ca averea nejustificata se confisca, dupa declararea ei ilegala de catre instanta, in mod definitiv si irevocabil, iar pana la acel moment se indisponibilizeaza prin sechestru asiguratoriu.

Impozitarea averii nejustificate cu 16% reprezinta o forma mascata de legalizare a unei posibile infractiuni, iar banii incasati de stat reprezinta o forma de complicitate nepermisa din partea acestuia.

Iata ca astazi, dupa aproape 2 ani, sunt confirmat de cea mai reprezentativa instanta europeana, Comisia Europeana, care prin vocea comisarului pentru Afaceri Interne, Cecilia Malmstrom, Suedia, a facut public ieri un proiect de directiva, ce urmeaza sa fie trimis spre aprobare Parlamentului European, privind confiscarea averilor nejustificate sau obtinute in urma unor fapte de coruptie sau crima organizata. Prin acest proiect de lege, averea nejustificata este definita drept infractiune, urmand sa fie confiscata, in conditiile legii. Noua directiva, dupa ce va fi adoptata, urmeaza sa revizuiasca normele existente, care au caracter obligatoriu pentru fiecare stat membru UE. Inclusiv prevederea din Constitutia Romaniei, potrivit careia “caracterul licit al averii se prezuma”, devine contrara legislatiei europene, urmand sa fie modificata in consecinta.

Quod erat demonstrandum!

 

15 august 2010

Guvernul a mai propus recent o măsură care pare „năstruşnică”: impozitarea averii afişate. Credeţi că e posibil de aplicat?

-          I.B.: Este o tâmpenie, o „petardă” menită să hrănească orgoliul sărăcimii. Se presupune că averea afişată este neimpozitată. Atunci, înseamnă că este ilegală şi orice impozit înseamnă o legalizare a ei. Astfel, statul ar legaliza o infracţiune. Nu poate exista un impozit pe o avere afişată, este doar o declaraţie populistă a unor politicieni disperaţi. În cazul averilor care nu pot fi justificate se poate aplica o singură măsură: confiscarea, după un proces corect.

Ionel Blănculescu: Impozitarea averii nejustificate cu 16%, o imensă gafă

BURSA 03.03.2011

Înfiinţarea unui birou pentru confiscarea averilor ilicite dovedeşte acest lucru"
     Măsura propusă şi adoptată de Guvern, de impozitare a averii nejus-tificate cu 16%, este o imensă gafă, consideră Ionel Blănculescu, fostul ministru al Controlului din guvernarea Năstase, în prezent preşedintele companiei "Consultanţă şi investigaţii financiare".
     În schimb, intervenţia Fiscului în identificarea averilor ilegale, prin crearea unui departament specializat, după modelul american, este benefică, opinează domnia sa, adăugând: "Am fost contrazis de Guvern şi ANAF, atunci când am spus, încă din august 2010, că impozitarea averilor dobândite ilicit este o imensă gafă.
     Înfiinţarea unui birou pentru confiscarea averilor nejustificate, şi nu a unui birou de impozitare cu 16% a acestor averi şi apoi de eventuală confiscare, vine să confirme că am avut dreptate. Când o avere este declarată total sau parţial nejustificată în instanţă, printr-o decizie definitivă şi irevocabilă, în secunda următoa-re intervine legea penală. Partea de avere nejustificată este confiscată în totalitate. Cum ar putea, astfel, să intervină Fiscul şi să < confişte >, printr-o impozitare prealabilă, numai 16% dintr-o avere dobândită ilegal? Cum ar fi să impozităm rezultatul traficului de droguri, cu armament sau de carne vie?"
     Pe de altă parte, odată cu aplicarea impozitului, statul ar legaliza produsul infracţiunii, printr-un soi de amnistie fiscală, consideră reprezentantul "Consultanţă şi investigaţii financiare".
     Marţi, Ministerul Justiţiei a trans-mis, printr-un comunicat de presă, că a înfiinţat un Birou pentru Prevenirea Criminalităţii şi de Cooperare cu Oficiile de Recuperare a Creanţelor din Statele Membre ale Uniunii Europene, în colaborare cu autorităţile americane. Biroul va confisca averile dobândite prin corupţie şi crimă organizată. 

 

European Commission - Press release

Crime does not pay: cracking down on criminal profits

Brussels, 12 March 2012 – Every year in Europe, hundreds of billions of euro go straight into the pockets of criminal gangs and the mafia. Despite efforts by law enforcement around Europe, much of the illegal profits remain in the hands of criminals. This makes criminal groups stronger and robs European citizens of tax money which could be invested in health care or schools.

Today the Commission proposed new rules for more effective and widespread confiscation of funds and other property acquired through crime. This will enhance the ability of Member States to confiscate assets that have been transferred to third parties, it will make it easier to confiscate criminal assets even when the suspect has fled and will ensure that competent authorities can temporarily freeze assets that risk disappearing if no action is taken.

"We need to hit criminals where it hurts, by going after the money, and we have to get their profits back in to the legal economy, especially in these times of crisis. Law enforcement and judicial authorities must have better tools to follow the money trail. They also need greater means with which to recover a more significant proportion of criminal assets," said Cecilia Malmström, Commissioner for Home Affairs.

At present, the amounts recovered from organised crime are modest if compared to the huge revenues generated by illegal activities such as drug trafficking, counterfeiting, human trafficking and small arms smuggling.

According to UN estimates, the total amount of criminal proceeds generated in 2009 may have been approximately $2.1 trillion, or 3.6 per cent of global GDP in that year. While most of this dirty money is laundered and reinvested into the legal economy, currently less than 1% of the proceeds of crime are frozen and confiscated.

In the EU the profits derived from organised crime are substantial. For example, EU sales of illicit drugs generate an estimated €100 billion per year.

In Italy the proceeds of organised crime are estimated at €150 billion yearly. In 2009, the Italian authorities temporarily froze criminal assets worth around € 800 million.

In the United Kingdom in 2006 organised criminal revenue was estimated at £15 billion. In the same year, £125 million were recovered by the state.

In Germany in 2009, €113 million were seized from organised crime. This sounds impressive, but is less so when you consider that the estimated profit that went to the criminals in these cases amounts to some € 903 million.

Boosting confiscation – protecting the economy

The proceeds of organised criminal groups are increasingly invested outside their home country, often in several Member States, or transferred to third parties (often relatives or 'front men') in order to avoid confiscation. Houses, cars, restaurants, small businesses and company shares are only few examples of how illicit profits can be reinvested into legal assets or activities.

Facilitating asset confiscation will hamper criminal activities and deter criminality by showing that crime does not pay. It will also protect our economy against criminal infiltration and corruption. Recovering more assets in favour of the State will have a significant impact on victims of crime, taxpayers and society as a whole. Once confiscated, the proceeds of crime may also be re-used for social purposes, or to provide funds to be re-invested into law enforcement or crime prevention initiatives.

Today's proposal will simplify existing rules and fill important gaps which are exploited by organised crime. It will:

  • Lay down clearer and more efficient rules for confiscating assets not directly linked to a specific crime, but which clearly result from similar criminal activities by the convicted person (extended confiscation).
  • Strengthen the rules on the confiscation of assets that are transferred from the suspect to a third party who should have realised that they derive from crime (third-party confiscation).
  • Allow confiscation of assets where a criminal conviction is not possible because the suspect is dead, permanently ill or has fled (limited non-conviction based confiscation).
  • Ensure that prosecutors can temporarily freeze assets that risk disappearing if no action is taken, subject to confirmation by a court (precautionary freezing).
  • Require Member States to manage frozen assets so that they do not lose economic value before they are eventually confiscated (asset management).
  • Ensure that actions taken to freeze and confiscate assets are balanced by strong measures to protect fundamental rights, in particular to ensure that individual's right to a presumption of innocence and the right to property are respected.

Background

On 22 November 2010 the Commission adopted an 'EU Internal Security Strategy in Action' (IP/10/1535 and MEMO/10/598). Confiscation has been given strategic priority within the EU as a way of fighting organised crime.

Today's proposal on confiscation is part of a series of measures that seek to protect the legal economy from criminal infiltration, linked to the EU 2020 Strategy and Growth agenda. These include the EU Anti-Corruption Package (IP/11/678 and MEMO/11/376) and the Commission Anti-Fraud Strategy.

For more information

MEMO/12/179

Homepage of Cecilia Malmström, Commissioner for Home Affairs

www.ec.europa.eu/malmstrom

Homepage DG Home Affairs:

http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/index_en.htm

Audiovisual material can be downloaded at:

http://tinyurl.com/confiscatedassets

 

Comentarii

corect este sa-i fie confiscata averea nu impozitata...

In mintea mea ,nu trebuie sa impozitezi ceea ce descoperi ca nu s-a declarat ...ci sa ai puterea ,data de lege ,sa confisti ....bineintels ,cu precizarea ca ,trebuie intai sa se stie ca tot ce e ne declarat se confisca..fac precizarea asta ,deoarece la noi ,ca si aiurea prin lume -regula jocului se schimba in timpul desfasurarii....Daca stii ce urmari sunt ,inseamna ca iti asumi raspunderea pentru ce faci si platesti in consecinta ....

Gresiti domnule Blanculescu

Ce e aia avere nejustificata ? Cum sa o justifici ?! Si decalrara ilegala .. haida de! prea multa bataie de cap si probleme legale.
Asa ca va zic gresiti.
Corect ar fi ceva in genul :
1)Veniturile nedeclarate se fac venit la bugetul statului.
vencit nedeclarat este unul nefiscalizat. Ca la fisc declari venitu ... si fiscu iti taie chitanta drept dovada a declararii. Si obsrvati eleganta : "se face vebnbit" - nu confiscare , batai de cap cu tribonelu si ingrasat avocatii ...
2) Reaua credinta a datornicului de la pct 1 se pedepseste cu 2-3 ani de detentie fara posobiliatea suspendarii pedepsei
Asta in traducere libera si neeleganta suna asa: ciocu mic si zi mersi ca nu te bag la mititica! Nu ma sili sa ma ocup de tine!!!
Caci in definitiv aveam niste puscarii supraglomerate si cam mizere asa ca de ce tot jmecheru sa se duca l;a CEDO sa se planga ca avea gandaci in celula? Ca daca il arz de 2 ori "facand venit la stat" si vila si masina si bijuterile amantelor individu se va mai potoli (relativ .. se va multumi sa se rotunjeasca cu decenta .. ptr activiatati penale sau se va duce la fisc sa declarea majioritaea veniturilor avuabile

De abia dupa vreo 12-16 ani se poa trecel la operatiuni mai de finete ..exacat ca la frizer : inate sa te rada pe cao dintai te tunde zero )