ROMANIA, SARACA TARA BOGATA!

Share this
Joi, 30/08/2012

Romania, saraca tara bogata!

Constatam nu cu prea mare surprindere, pentru ca era de asteptat, ca bijuteriile turistice ale Romaniei sunt din ce in ce mai vizitate de turistii straini, atrasi nu de campania de promovare a Romaniei, compromisa din multe motive, pe care nu le comentez acum, ci de publicitatea remarcabila, efectuata de diverse organizatii si personalitati ale lumii civilizate.

Cum in urma cu cateva zile, aflandu-ma prin tara, la volanul masinii mele, punandu-i la incercare performantele pe Transalpina, la una din impresionantele curbe ale acesteia, la 2145 m altitudine, aud la radio ca site-ul auto CarsRoute.com a plasat pe primul loc, intr-un top 15, al celor mai uimitoare sosele din lume, Transfagarasanul din Romania.

Nu mi-a trebuit mult, dupa finalizarea Transalpinei, 141 km, Novaci-Saliste, sa iau cap compas Sibiu si dupa o seara minunata, petrecuta in fosta Capitala Culturala a Europei si Capitala a frumusetii spiritului romanesc, dis de dimineata, sa ma indrept spre Transfagarasan, atingand altitudinea de 2042 m. si poposind la malul Lacului glaciar Balea, de o frumusete magnifica.
 

Intr-adevar, frumusetea, salbaticiunea, minunatia peisajului confirma pe deplin locul 1 mondial in topul celor mai uimitoare sosele din lume!

Ii inteleg si pe realizatorii emisiunii Top Gear, difuzata de BBC, care au ramas muti de uimire la frumusetea si unicitatea Transfagarasanului. Il inteleg si pe printul Charles al Marii Britanii, fermecat de Transilvania, de plaiurile acesteia, de satul Viscri, taram de vis, atat de mult laudat in documentarul Wild Carpathian, pentru care merita multumirile si aprecierea intregului popor roman.

Insa scopul acestui articol nu este acela de a prezenta pozitia mea fata de aceste minuni ale lumii, Transfagarasan/Transalpina, ci de a supune dezbaterii publice o tema de maxim interes pentru turismul Romaniei si deci pentru PIB -ul si veniturile bugetare ale acesteia.

Consider ca este momentul pentru schimbarea fundamentala a strategiei in ceea ce priveste promovarea turismului romanesc, de pe promovarea de tara, pe promovarea pe categorii de obiective turistice.

Romania este compromisa la nivel european si mondial, din motivele pe care le cunoastem prea bine.

Regiunile acesteia sunt insa extrem de apreciate, transformandu-se efectiv in obiective turistice mondiale si as putea enumera: Transilvania, Sibiu, Transfagarasan, Transalpina, Delta Dunarii, Bucovina-manastiri, Bran-Dracula, Bucuresti-Casa Poporului etc.

Daca strategia de promovare a turismului romanesc ar viza aceste zone, fara sa accentueze pe tara, consider ca rezultatele nu ar intarzia sa apara.

Una este sa prezinti Transilvania si Transfagarasanul, in intreaga lor splendoare, apreciere si recunoastere mondiala si alta Romania, cu frunza ei, insa asociata problemelor de cersetorie internationala, migratie fortata, masiva si deranjanta a fortei de munca, in special putin calificata, instabilitate a societatii, saraciei si multe altele, vezi atmosfera din Japonia zilelor noastre, referitor la tara noastra, considerata salbatica si periculoasa.

Printr-o schimbare de viziune si strategie, ar exista sansa ca cei care viziteaza Transilvania, Transfagarasanul si alte bijuterii turistice romanesti, afland ca acestea sunt parte ale Romaniei, sa inceapa sa-si modifice, in sens pozitiv atitudinea fata de tara noastra, insa in cadrul unui proces lent si de durata.

Insa, daca ne vom incapatana sa continuam a promova Romania zilelor noastre, ne place, nu ne place, item negativ, oricum am prezenta-o, cu tot nationalismul si populismul ce ne strabat si caracterizeaza fibra nationala, atunci vom avea mult de asteptat pana cand turismul, ca ramura a economiei nationale, sa-si aduca contributia, pe masura potentialului de care dispune, la PIB-ul tarii si a veniturilor acesteia.

http://www.business24.ro/ionel-blanculescu/stiri-ionel-blanculescu/roman...